قوانین خرید تلفن ثابت
به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، بسیاری از افراد مشکلات و سوالات بسیاری را در زمینه قوانین ثبت نام و خرید تلفن های ثابت دارند که سعی کرده ایم در ادامه مختصری از قوانین مهم و اصلی ثبت نام تلفن ثابت را ذکر کنیم. این قوانین از طریق وب سایت شرکت مخابرات ایران جمع آوری شده است و ممکن است در مرور زمان دست خوش تغییراتی از سوی این شرکت شود که همسو در این خبر نیز ویرایش خواهد شد.
قوانین مربوط به ثبت نام تلفن ثابت :
۱- شرایط مورد نیاز درخواست دهنده خرید تلفن ثابت :
- سن فرد متقاضی در زمان درخواست باید بالای ۱۸ سال باشد. این درخواست قبل از ۱۸ سالگی تنها با داشتن حکم رشد از دادگاه مشکلی ایجاد نمی کند.
- درخواست تلفن توسط اشخاصی که قیم یا ولی افراد مجنون ، صغیر و سفیه هستند بلامانع است.
- مهاجرین و اتباع خارجی با داشتن کارت هویت صادره از استانداری محل اقامت خود و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده باشد و دارای اعتبار باشد می توانند تقاضای تلفن ثابت کنند.
- تقاضای تلفن در صورت مشاع غیر قانونی است و پذیرفته نخواهد شد.
۲- مدارک مورد نیاز جهت ارائه برای مراجعه به مرکز مخابرات :
الف - برای افراد حقیقی :
- ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی آنها
- اگر تقاضا با گواهی حکم رشد یا وکالت نامه رسمی یا کارت هویت و مجوز اقامت گرفته باشد ، دادن اصل و تصویر آن مدرک ضروری است.
ب - برای اشخاص حقوقی خصوصی :
- آگهی در روزنامه اصلی به صورت اصل و کپی و آخرین تغییراتی که زمان آن بیشتر از دو سال نباشد. همچنین ارائه گواهی ثبت شرکت ها به تاریخ روز و کد اقتصادی آن نیز قابل قبول است.
- معرفی نامه نماینده مجاز که دارای مهر و امضای شرکت باشد.
ج - برای اشخاص حقوقی دولتی :
- تقاضای کتبی و معرفی نامه نماینده که با مهر و امضای بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه می باشد.
د - برای موسسات عام المنفعه :
- درخواست کتبی متولی کافیست.
۳- قوانین واگذاری تلفن ثابت :
- برای هر تعداد واحد مسکونی تقاضای تلفن بدون مشکل است اما فعالسازی هر خط شماره تلفن در واحد مسکونی یا تجاری باید با موافقت شرکت مخابرات باشد.
- به واحد های مسکونی و تجاری که فاقد جواز ساخت و پروانه پایان کار که واقع در شهرک ها هستند و اراضی فاقد مدرک کاربری مسکونی یا تجاری واگذاری تلفن غیر ممکن است.
- اگر آدرس محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی آن محدوده باشد ، پس از پرداخت مبلغ که باید برابر با تعرفه مصوب باشد و با وجود امکانات فنی نصب تلفن بلامانع است.
- به درخواست هایی که به دلیل امکانات فنی امکان پذیر نباشد و تقاضاهایی که موارد بالا در آن رعایت نشده باشد ، متقاضی هیچگونه حقی نخواهد داشت.
۴- تعهدنامه متقاضی قبل و بعد نصب :
- کلیه مقررات و تعرفه ها و مالیات و عوارضی که در آینده از طرف شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارایی و مراجع زیربط و به موقع اجرا می شود بدون هیچ عذری رعایت می کنم در غیر این صورت شرکت مخابرات حق قطع و تلفن و یا هرگونه امکان مخابراتی را دارد.
- حق ندارم بدون اجازه شرکت مخابرات نوبت تلفن خود را به هر دلیلی به شخص دیگر واگذار و یا تغیر آدرس دهم و باید برای استفاده از تلفن از دستگاه های استاندارد و مورد تائید شرکت مخابرات استفاده کنم.
- برای صدمه نزدن به دستگاه مرکزی شرکت مخابرات و یا احتمال انتقال جریان برق در سیم کشی ساختمان سیم تلفن را از برق جدا کنیم.
- از دادن نشانی غلط برای تلفن خود و پراکندگی آن برای خود و دیگر اشخاص و همچنین بهره برداری عمومی و ارتباط غیر مجاز و بین الملل از آن پرهیز کنیم.
- از مزاحمت و سوء استفاده به وسیله تلفن و رایانه جدا خودداری نماییم.
- پرداخت صورتحساب در تاریخ درج شده صورت گیرد و در صورت عدم پرداخت شرکت مخابرات حق دارد جهت قطع تلفن و هرگونه امکانات دیگر اقدام نماید.
- ارسال هرگونه صورت حساب و مکاتبات و اوراق اداری و قضایی به نشانی محل نصب تلفن را ابلاغ شده تلقی نماییم.
- در صورت واگذاری حق اتصال از سوی شخص به دیگران ، شرکت مخابرات هیچگونه تعهدی ندارد.
- با آگاهی از اینکه مبلغ واریز شده به حساب مخابرات فقط بابت وصل شدن به شبکه بوده و پس از سیم کشی و نصب تلفن غیر قابل پس گرفتن است ثبت نام را تکمیل کرده ام و هیچ گونه ادعایی ندارم.
- در صورت عدم حضور متقاضی در محل ، تحویل بوق به متقاضی یا قائم مقام قانونی مشکلی ایجاد نمی کند.