مخابرات برای بدهکاران تلفن ثابت آیین نامه تدوین می کند
به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از شرکت مخابرات ایران ، بر اساس مصوبه مجلس آیین نامه جدیدی در جهت برخورد با مشترکین بدهکار دولتی و غیر دولتی در حوزه تلفن ثابت به دولت داده می شود.
مرتضی براری معاون دولت ، مجلس و استان های وزیر ارتباطات در این خصوص گفت : در گذشته طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، اگر مشترکین بدهی خود را پرداخت نمی کردند شرکت مخابرات اجازه قطع و مصادره سایر خطوط تلفن و موبایلی که به نام مشترکین بوده را صادر می کرد، اما هم اکنون این قانون اجرا نمی شود.
براری خاطر نشان کرد : در هفته ای که گذشت براساس مصوبه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید به دولت این اجازه داده شد که تکلیف بدهی های معوقه در انشعابات خدمات عمومی از جمله آب ، برق ، گاز و تلفن را مشخص نماید. بر اساس این مصوبه مطالبه بدهی های معوقه مشترکین غیر دولتی و دولتی در زمینه تلفن ثابت به وزارت ارتباطات واگذار شده است.
وی ادامه داد : هم اکنون مطابق با قوانین مربوطه در حال ایجاد آیین نامه جدیدی برای برخورد با بدهکاران دولتی و غیردولتی هستیم که این آیین نامه باید به تایید هیات دولت نیز برسد. همچنین برای دریافت بدهی های معوقه و بزرگ سازمان های دولتی کارگروه استانی تشکیل دادیم تا وضعیت این بدهی ها مشخص شود. هرچند این بدهی ها قابل وصول است اما نحوه برخورد و دریافت معوقه ها باید تعیین شود.
لازم به توضیح است ماده سه لایحه "مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب ، برق ، تلفن ، فاضلاب و گاز" که با بررسی نمایندگان مجلس به تصویب رسیده ، ضوابط برخورد با مشترکین مجاز غیر دولتی که از پرداخت های مصرفی خودداری می کنند را تعیین می کند.
بر اساس این ماده "مشترکان مجاز انشعاب های یاد شده غیردولتی وظیفه دارند ، بهای خدمات مصرفی خود را در موعد مقرر پرداخت نمایند و در غیر این صورت، پس از اتمام مهلت مناسبی که از سوی دستگاه ذی ربط داده می شود خدمات برق، گاز، آب و فاضلاب آنان توسط دستگاه ذیربط قطع می شود. همچنین با مشترکان مجاز دولتی مطابق قوانین مربوطه و آیین نامه های این قانون عمل می شود."
شایان ذکر است با توجه به تبصره این ماده "آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه های نیرو، نفت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات و با همکاری وزارت کشور تدوین و به تصویب هیات وزیران می رسد."