مدیر عامل ایرانسل: تعداد مشترکان دیتای ایرانسل بالغ بر 40 میلیون نفر است
صبح روز سهشنبه در مراسم چهاردهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، این اپراتور از خدمات جدید خود رونمایی کرد. این مراسم با حضور بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل و برخی از اعضای هیأتمدیره و مدیران ایرانسل برگزار شد. تعدادی بالغ بر 40 رسانه به صورت حضوری و بیش از 80 رسانه نیز به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی لنز و نیز سامانهی دانا پلاس در مراسم حاضر شدند.
بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل در سخنرانی خود در این مراسم ضمن اشاره به سالهای ابتدای ورود ایرانسل و رقابت این اپراتور با سایر رقیبای سرسخت،بیان کرد این اپراتور توانست با گرفتن بخشی از سهم بازار به یک برند تاثیرگذار تبدیل شود. وی در ادامه افزود: در مقطعی که ثبتنام سیمکارت، محلی برای جمعآوری نقدینگی بود، راهاندازی ایرانسل با حضور سرمایهگذار داخلی و خارجی و یک استراتژی بزرگ، باعث شد انحصار در این زمینه شکسته شده و زمینهی بروز و حضور فناوریهای جدید در کشور فراهم شود.
عباسی آروند ورود بخش خصوصی و از بین رفتن انحصار را زمینهی ارائه خدمات با کیفیت بالاتر دانست که از تجربیات شرکت ایرانسل است. این شرکت هماکنون 53.3 مشترک دارد. علت اصلی ماندن ایرانسل در رقابت، ورود به موقع به بازار بوده است. اگر حضور ایرانسل در وقت مناسب نبود شاید امروز این شبکه با کیفیت را ذیل شبکه ملی اطلاعات نداشتیم و نمیتوانستیم خدمات مناسبی را در ایام سخت کرونایی که بسیاری از خدمات بر بستر فضای مجازی ارائه میشود، عرضه کنیم. ایرانسل، ثمرۀ یک تصمیم درست، در یک وقت مناسب است.
ارائه خدمات 5G به زودی در نقاط بیشتری از تهران
مدیر عامل ایرانسل ضمن قدردانی از سهامداران و اعضای هیأت مدیره ادوار مختلف ایرانسل و افرادی که طی سالهای گذشته، در فعالیتهای این اپراتور نقش داشتهاند و تعامل ارزشمند وزارت ارتباطات و رگولاتوری، اظهار کرد: ایرانسل پرچمدار نسل جدید تلفنهمراه در کشور است و همچنان در ارائه خدمات جدید، این پیشتازی را حفظ کرده و با خدمات نسل پنجم 5G که به زودی در نقاط بیشتری از تهران، ارائه خواهد شد و توسعه خدمات دیجیتال، فعالیتهای خود را دنبال میکند.
وی در ادامه به تاثیر جدی فضای مجازی در زندگی مردم اشاره کرد و اظهار کرد: طبیعتاً ایرانسل هم به عنوان جزئی از این شبکه، برای توسعه زیرساختهای خود تلاشهای فراوانی داشته است. برهمین اساس، طبق آمارها، اکنون بیش از 53.5 میلیون مشترک در حال استفاده از خدمات ایرانسل هستند.
ایرانسل 40 میلیون مشترک دیتا دارد
عباسی آروند تعداد مشترکان دیتای ایرانسل را بالغ بر 40 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش 39 میلیون نفر مشترک اینترنت همراه ایرانسل هستند و بیش از 660 هزار نفر از خدمات اینترنت ثابت ایرانسل استفاده میکنند. از نظر جمعیتی نیز 89 درصد جمعیت کشور، تحت پوشش این اپراتور قرار دارند.
مدیر عامل ایرانسل میزان سرمایهگذاری انجام شده در ایرانسل را از ابتدا تاکنون را 8 میلیارد دلار اعلام کرد که تا پایان سال گذشته سهم این اپراتور در اقتصاد دیجیتال کشور، بالغ بر 15هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال جاری به 18 تا 19 هزار میلیارد تومان میرسد. از سوی دیگر، حدود 70 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به واسطه فعالیت این اپراتور در کشور ایجاد شده و سهم درآمدی ما، برای دولت، تاکنون حدود 36 هزار میلیارد تومان و کل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم ما برای دولت، بیش از 46 هزار میلیارد تومان بوده است.
طبق اعلام عباسی آرند در سال گذشته سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل 40 برابر و رشد ترافیک دیتای همراه 1228 برابر شده است. و در حال حاضر دسترسی به اینترنت 4G شهری و روستایی رشدی بیشتر از 1400 برابری داشته است بیش از 1100 شهر و دهستان بزرگ، اکنون از خدمات نسل چهار ارتباطی استفاده میکنند که در حدود 90 درصد این موارد، نسل 4.5 نیز در دسترس است.
در بحث توسعه ارتباطات روستایی و عدالت ارتباطی حدود 11 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه پهنباند قرار گرفتهاند که از این میان حدود 7 میلیون نفر به صورت مستقیم و در بقیه موارد، با بهرهگیری از رومینگ ملی و روستایی و از طریق سایر اپراتورها دسترسی ایجاد شده است. علاوه بر این اقدامات در مناطق روستایی و کوهستانی کشور، پرداختن به نسل پنجم ارتباطی نیز از برنامههای ما بوده که خوشبختانه زیرساختهای لازم برای دسترسی به این شبکه ایجاد شده است و بیش از 1.5 سال است که فعالیت برای گذر از LTE به نسل پنجم 5G را شروع کردهایم.
وی در ادامه توضیح داد: اکنون نیز در دو نقطه، یعنی ساختمان مرکزی ایرانسل و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات 5G ایرانسل راهاندازی شده و به زودی در دو نقطه دیگر نیز امکان دسترسی به شکل Hot Spot فراهم میشود که با توجه به محدودیت گوشیهایی که امکان ارائۀ خدمات نسل پنجم را دارند، نقاطی در شهرها به این شبکۀ ارتباطی، تجهیز شود.
تلاش برای بهرهگیری بهتر از اینترنت اشیا
مدیر عامل ایرانسل در رابطه با اینترنت 5g اعلام کرد: 5G تنها یک نسل جدید برای استفاده مشترکان نیست بلکه یک زیستبوم از خدمات جدید است که در قالب آن میتواند خدمات مختلفی به جامعه و صنعت ارائه کرد.
وی ادامه داد: در تجربه اینترنت اشیا، هنوز ظرفیت تجاری بخش، به شکل شایسته شکل نگرفته است. البته زیرساختهای این موضوع در کشور فراهم شده و امید است با ورود نسل پنجم به کشور و همکاری صنایع، بتوانیم ظرف مدت چند سال آینده به معنای واقعی، شتاب و رشد اقتصاد دیجیتال را شاهد باشیم.
ارائه 57 درصدی خدمات پس از فروش آنلاین
مدیرعامل ایرانسل به موضوع خدمات فروش در محیطهای فیزیکی و الکترونیک اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته، فروش دیجیتال ایرانسل از 92 به 95 درصد ارتقا پیدا کرده است. در بحث خدمات پس از فروش نیز، بیش از 18 میلیون گفتوگوی آنلاین در کانالهای متنوع پشتیبانی از مشتریان انجام شده که این رقم در نوع خود، یک رکورد محسوب میشود و براساس آن میتوان گفت که بیش از 57 درصد ارتباطات مشترکان ایرانسل، به صورت گفتوگوهای آنلاین بوده است.
مدیرعامل ایرانسل در بخش دیگری از سخنان خود، خدمات ابری سازمانی را از دیگر خدمات ایرانسل برای کسب و کارهای کوچک و متوسط خانگی برشمرد و اظهار کرد: در دوران کرونا، در راستای مسؤولیتهای اجتماعی، خدمات متعددی از سوی ایرانسل ارائه شده است که شاید مهمترین آنها خدماتی باشد که به مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) داده شد. کمک به بیمارستانها برای بخشی از نیازها، دسترسی رایگان به محتوای آموزشی و مشارکت فعال در کمپینهای کمک، از جمله ایران همدل و ارائه خدمات به استانهای محروم، کمک به منابع طبیعی و جنگلها و ساخت و تجهیز مدارس، از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.
ارائه سرویس «دانا پلاس»
عباسیآرند در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ارائه سرویس «دانا پلاس» گفت: در گذشته، در حوزه آموزش، بهطور پراکنده از پلتفرمهایی استفاده میشد که در اغلب موارد از بسترهای خارجی تأمین میشدند. از سویی، مؤسسات و مدارس نیز هزینههای زیادی برای تجهیز و نگهداری زیرساختها متحمل میشوند که با توجه به تکنولوژیهای آموزشیِ روز دنیا، با بهرهگیری از خدمات ابری میتوان این هزینهها را کاهش داد. ما اکنون بر این باوریم که باید این فضا به سمت بومی شدن پیش رود، چرا که استفاده از بسترهای قبلی و نگهداری از اطلاعات آنها، هزینههای بسیاری را به شرکتهای استفاده کننده، تحمیل میکند؛ در زمینه نگهداری از دادهها نیز مشکلاتی وجود دارد که با بهرهگیری از سامانههای ابری، مانند داناپلاس، این مشکلات برطرف خواهد شد.
در انتهای این مراسم، با حضور دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل و دکتر سعید عسکری مدیرکل روابطعمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، بخش پرسش و پاسخ برگزار شد و به پرسشهای خبرنگاران حاضر در سالن و خبرنگارانی که از طریق سامانۀ داناپلاس به صورت آنلاین در مراسم شرکت کرده بودند، پاسخ داده شد.