نارضایتی زائرین اربعین از تعرفه اپراتورهای تلفن همراه
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به این که در ایام اربعین هستیم و بسیاری از هموطنانمان برای زیارت کربلا به کشور عراق سفر کردند، دغدغه اصلی آنها در این مدت برقراری ارتباط و تماس با عزیزانشان در ایران و یا در همان کشور عراق است.
از این رو اپراتورهای کشورمان همچون ایرانسل، همراه اول و رایتل جهت راحتی زائرین سعی کردهاند خدمات باکیفیت و کم هزینهای را به آنها ارائه کنند.
با توجه به گفتههای سهراب آغ بیات مدیر کل کنترل هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت، با بررسی ترافیک مکالمهها در تاریخ 23 مهرماه 97، مشخص شده است که 212 هزار و 625 دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق رد و بدل شده است که از این میزان 112 هزار و 364 دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و 100هزار و 261 دقیقه سهم مکالمه عراق به ایران میباشد.
اما با نزدیک شدن به اربعین میزان ترافیک مکالمات نیز افزایش یافته است، به طوری که در تاریخ 30 مهر 97، مکالمهها به یک میلیون و 523 هزار و 370 دقیقه رسیده بود، که از این مقدار یک میلیون و 37 هزار و 692 دقیقه سهم ترافیک مکالمه از عراق به ایران و 485 هزار و 678 دقیقه ترافیک ایران به عراق است.
نارضایتی زائرین اربعین از هزینههای بسیار سنگین خدمات اینترنتی و ارتباطی
به نظر میرسد علاوه بر اپراتورهای ایرانی، اپراتورهای عراقی همچون "زین" نیز از حضور زائرین استفاده کرده و سیم کارتهای خود را به ازای ارائه اینترنت نامحدود 130 هزار تومان میفروشد.
یکی از نکات جالب و تامل برانگیز این است که برخی از خریداران سیم کارت زین از اتمام زود هنگام بستههای اینترنتی آن گلایه مندند، زیرا این سیم کارت ها را با تصور اینترنت نامحدود خریداری کرده اند.
برخی از مسافرین که از سیم کارت ایرانسل در طول سفر خود استفاده میکنند نیز از هزینه بالای این اپراتور ناراضی هستند، زیرا با توجه به گفتههای آنها اپراتور ایرانسل برای هر دقیقه تماس ورودی از مخاطب 900 تومان هزینه در نظر گرفته است که این هزینه حتی بدون رد و بدل شدن صحبت بین مخاطب و طرف تماس گیرنده از مشترک همراه ایرانسل نیز کسر میشود، علاوه بر این میزان هزینهای که ایرانسل برای مشترک خویش به ازای هر تماس خروجی در نظر گرفته دو هزار پانصد تومان در هر دقیقه است.