نحوه سلب مالکیت سیم‌کارت همراه‎ اول

نحوه سلب مالکیت سیم‌کارت همراه‎ اول

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، موضوعی که بارها در رسانه‌ها اطلاع‌ رسانی شده این است که «سودجویان در کمین هستند» اما تنها تعداد کمی از افراد آنها را جدی می‌گیرند.

در سال‌های اخیر یکی از سودجویی‌های متداول رجیستری گوشی با استفاده کردن از گذرنامه مسافران حج و اربعین و بدون اینکه مسافر اطلاعی داشته باشد یک سیم‌کارت به نام خود خریداری و با شماره گذرنامه گوشی‌های قاچاق را رجیستر می‌کرده است.

سوء استفاده از سیم‌کارت‌هایی که به نام ما هستند و ما اطلاعی از وجود آن‌ها نداریم بسیار خطرناک است پس با ما همراه شوید تا با نحوه سلب امتیاز همراه اول آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید هر کدملی تنها می‌تواند 10 سیم کارت به‌ نام خودش داشته باشد و برای خرید یک سیم‌کارت جدید باید یکی از سیم‌کارت‌های قدیمی لغو مالکیت شوند. به همین دلیل مشترکین اپراتور همراه اول می‌توانند با مراجعه حضوری و یا خیلی آسان‌تر به صورت غیرحضوری از طریق همراه من به منظور سلب امتیاز همراه اول اقدام کنند.

آموزش سلب امتیاز سیم کارت همراه اول به صورت غیرحضوری

برای مشترکین اپراتور همراه اول این امکان وجود دارد تا از طریق اپلیکیشن «همراه من» بتوانند سیم‌کارت خود را لغو مالکیت کنند. شما می‌توانید اپلیکیشن همراه من را از گوگل پلی، مایکت یا بازار دانلود کنید.

همچنین اگر کاربر iOS هستید نیز می‌توانید از نسخه وب‌ اپلیکیشن آن استفاده کنید و پس از این که شماره خود را وارد کردید و امکان ورود به اپلیکیشن برایتان فراهم شد، لازم است روی منوی «خدمات» که در پایین صفحه اول قرار دارد کلیک کنید.

پس از آن گزینه مدیریت سیم‌کارت را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که پیش روی شما قرار دارد تمامی سیم‌کارت‌های همراه اولی که با کد ملی شما وجود دارند نمایش داده می‌شود.

اکنون می‌توانید برای لغو مالکیت گزینه «سلب یاعدم سلب» را انتخاب کنید البته بهتر است قبل از انجام این کار قوانین مدیریت سیم کارت را مطالعه کنید.

همانطور که توضیح داده شده در همان لحظه و بلافاصله پس از تایید سلب شماره تلفن شما به طور کامل قطع خواهد شد و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

قبل از این که اقدام به سلب امتیاز سیم کارت همراه اول کنید یک پیغام هشدار به شما نمایش داده می‌شود که در صورت انجام این کار شماره مورد نظر از مالکیت شما خارج خواهد شد و در صورت این که از درخواست خود اطمینان دارید تیک «با آگاهی از قوانین تجاری اقدام به سلب مالکیت می‌کنم» را انتخاب کنید تا گزینه «اقدام به سلب مالکیت» برایتان روشن یا فعال شود.

نحوه سلب مالکیت سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

اگر سیم‌کارتی که می‌خواهید آن را سلب امتیاز کنید روی همراه من نیز فعال نباشد و در دسترس شما نباشد لازم است جهت لغو امتیاز به دفاتر همراه اول در شهر خود مراجعه کنید.

* نکته:

به منظور سلب امتیاز حتماً کارت ملی هوشمند خود را همراه‌تان داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

جمع‌بندی:

در این مطلب سعی کردیم به آسان‌ترین حالت ممکن نحوه سلب امتیاز سیم کارت همراه اول را به شما آموزش دهیم. شما به دو روش حضوری یا غیرحضوری می‌توانید سیم‌کارت خود را سلب مالکیت کنید. توجه داشته باشید که در صورت مفقود شدن سیم‌کارتتان تنها می‌توانید از روش حضوری برای سلب ملکیت آن اقدام کنید.

سوالات متداول:

- سلب امتیاز سیم کارت همراه اول چیست؟

سلب امتیاز بدین معناست که سیم کارت مورد نظر برای همیشه از مالکیت شما خارج خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید