وقتی سرویسهای ارزش افزوده تلفن ثابت مشکلساز میشوند
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به نیازهای روزانه مردم جامعه به استفاده از محتواهای علمی، فرهنگی، تفریحی و آموزشی در بستر پهن باند و همچنین معضل هزینه بالای اینترنتهای پرسرعت، شرکتهای مخابراتی اقدام به ایجاد فضایی نمودهاند تا کاربران بدون پرداخت هزینه اضافه بتوانند از خدمات آن بهرهمند گردند.
با توجه به رشد استفاده از خدمات ارزش افزوده ارتباطی و فعال شدن سرویسهای این بخش برای مشترکین تلفن ثابت، گاهی اوقات به دلیل عدم مدیریت صحیح برای بسیاری از کاربران موبایل و حتی تلفن ثابت مشکلاتی به وجود میآید. حتی در برخی موارد، مشترکینی که در ابتدای امر علاقهمند به دریافت و استفاده از این سرویسها بودند اکنون علاقهای به استفاده از آن ندارند.
با توجه به گزارشهای رسیده چندین مورد پیش آمده است که کاربران تلفنهای ثابت به دلیل ندانستن یا به اشتباه سرویسهای ارزش افزوده خود را فعال میکنند و در پایان ماه مجبور میشوند هزینه هنگفتی را پرداخت کنند.
در یکی از موارد شکایت، یک مشترک تلفن ثابت از شرکت مخابرات ایران بابت پرداخت هزینه اجباری برای سرویس ارزش افزوده تلفن ثابت گلایه کرد و گفت: سرویس ارزش افزوده به صورت کاملا تصادفی توسط فرزند کوچکم فعال شد به همین دلیل باید 160 هزار تومان بپردازم.
از آنجایی که هر کس در پورتال خود در مخابرات میتواند آیتمهای فعال خط خود را ببیند، این شخص پس از مراجعه متوجه فعال بودن 5 سرویس ارزش افزوده شده است، که این سرویسها یک بار فعال شدند و به صورت ماهانه آبونمان دارند!
سرویسهای ارزش افزوده اگرچه خدمات بسیار خوبی به کاربران میدهد اما در مقابل مشکلات فراوانی نیز ایجاد میکند، یکی از این موارد هزینه بسیار بالای آن است. شاید اگر راهکارهای بهتری برای مدیریت کردن این سرویسها در نظر گرفته شود کمی از مشکلات موجود کاسته شود.