44 درصد مشترکین از تعداد بالای پیامکهای تبلیغاتی ناراضی هستند
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، طبق آخرین نظرسنجی که در سایت وزارت ارتباطات در خصوص میزان رضایت کاربران از قطع پیامکهای تبلیغاتی انجام شده است، 55.6 درصد شرکتکنندگان اذعان دارند که دریافت این پیامکها کاهش یافته است اما 44.4 درصد از مشترکان همچنان از تعداد بالای این پیامکها ناراضیاند.
در حالی که بیش از یک سال از آغاز مبارزه با پیامکهای تبلیغاتی و جلوگیری از ارسال آن میگذرد، اما به نظر میرسد همچنان بسیاری از مشترکین از شرایط موجود ناراضی هستند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راههای گوناگونی را برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی در نظر گرفت، ازجمله اینکه امکان شکایت از شمارههای تبلیغاتی با شمارههای شخصی، ثابت و سرشمارههای دیگر را فراهم کرد تا امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شمارهها ایجاد شود. اما با توجه به اینکه ارسال پیامک برای کسبوکارهای مختلف، یکی از راههای بعضا آسان و ارزان تبلیغات است، کسبوکارها حتی به خرید چندباره سیم کارت روی آورده و با شمارههای شخصی به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام میکنند.
از جمله دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم کارتهای بی نام و نشان و فعالیت سامانه ستاره 800 مربع، برای لغو پیامکهای دریافتی میباشد.
در هر صورت به نظر میرسد با آن که تا به حال کارهای مختلفی برای حل این معضل اجتماعی انجام شده و حدودا 127 هزار سیم کارت شخصی که مبادرت به ارسال پیامکهای تبلیغاتی انبوه میکردند قطع شده است، اما همچنان طبق نظرسنجی اعلام شده 44 درصد از کاربران و مشترکین تلفن همراه از شرایط موجود ناراضی هستند.
وزارت ارتباطات انتشار این نظرسنجی را با هدف مشارکت بیشتر و همچنین آگاهی مسئولان از دیدگاه مردمی انجام داده است.
این وزارتخانه با راه اندازی بخش نظرسنجی در پرتال وزارت ارتباطات اعلام کرده است: از آنجایی که دیدگاههای مردمی از اولویتهای وزارت ارتباطات است، این وزارتخانه قصد دارد که از این پس مسائل مهم و مرتبط با این حوزه را که نیاز به سنجش میزان رضایت مردم دارد به نظرخواهی بسپارد.