اختصاص پنل مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی به مشترکین تلفن همراه

اختصاص پنل مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی به مشترکین تلفن همراه

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به این که موضوع پیامک‌های تبلیغاتی از معضلات مهم این روزهای مشترکین تلفن همراه  به شمار می‌رود، نسترن محسنی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حل این مشکل اظهار کرد: در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، راه‌ حلی برای این مشکل درنظر گرفته شده است. به نحوی که مقرر شده به هر مشترک تلفن همراه یک پنل کاربری اختصاص یابد تا  که خود در ابتدا، پیامک‌هایی را که علاقه‌مند به دریافت آنها است انتخاب کند.

اختصاص هر پنل کاربری پیامک‌های تبلیغاتی، به یک مشترک موبایل

با توجه به گفته‌های محسنی این پنل کاربری می‌تواند به صورت اپلیکیشن یا وب بیس باشد و روش کارش به این صورت است که، مشترکین می‌توانند به صورت دلخواه نوع پیامک‌هایی را که علاقه‌مند به دریافت آن هستند را، انتخاب کنند.

همان طور که می‌دانید با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، اگر اپراتورهای ارائه‌دهنده محتوای پیامکی بخواهند در حوزه پیامک‌های تبلیغاتی، ارزش افزوده و اطلاع‌رسانی فعالیت قانونی داشته باشند، باید الزامات این مصوبه را بپذیرند. در غیر این صورت چنانچه مطابق این مصوبه فعالیت نکنند، تخلف محسوب شده و با اطلاع‌رسانی کاربر به رگولاتوری، جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود.

روش کار به این صورت است که اگر از یک شماره موبایل تعداد زیادی پیامک به صورت یک طرفه برای شخص ارسال شود آن پیام‌ها اسپم شناخته می‌شود و سپس مسدود می‌شود. محسنی در خصوص پیامک‌های مزاحم ارسالی گفت: به‌رغم اعلام شکایت مشترکین به سامانه 800 برای درخواست قطع پیامک‌های تبلیغاتی، این پیامک‌ها مجددا ارسال می‌شوند. مشکل بیشتر مربوط به شماره‌های موبایل شخصی است که اقدام به ارسال پیام‌های انبوه می‌کنند که با راه‌اندازی پنل کاربری مشترکان موبایل، به ‌زودی شاهد حل کامل این معضل خواهیم بود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید