تا پایان اردیبهشت ماه هیچ گونه خدمات مخابراتی در مناطق سیل زده به علت بدهی قطع نخواهد شد
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و به نقل از سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با توجه به جاری شدن سیل در برخی از استانهای کشور و ایجاد خرابیهای فراوان، هموطنان در مناطق سیل زده نگران قطعی تلفن ثابت خود به علت بدهی نباشند.
در واقع شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که در راستای کمک به هموطنان مناطق سیل زده، تا پایان اردیبهشت ماه هیچ گونه خدمات مخابراتی در این مناطق به علت بدهی قطع نخواهد شد.
صدری در این راستا گفت: تلاش همه جانبه مردم و ارگانهای مختلف کشور در کمک به هموطنان مناطق سیل زده ورفع دغدغههای آنان تا حد ممکن یک وظیفه اجتماعی است و شرکت مخابرات ایران نیز در همین راستا تمامی تلاش خود را انجام میدهد تا در کوتاهترین زمان ممکن تمام شرایط و امکانات لازم ارتباطی را برای همه عزیزان در این مناطق به بهترین نحو مهیا کند.
گفتنی است علاوه بر شرکت مخابرات، اپراتورهای کشور نیز برای کمک به سیل زدهها و ایجاد شرایط مناسب تر برای آنها خدمات مختلفی را ارائه کرده است.
به عنوان مثال همراه اول، ایرانسل و رایتل از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل، مکالمه و پیامک را در استانهای شمالی کشور رایگان اعلام کردند و با ادامه یافتن سیل و رسیدن آن به سایر استانهای کشور هر سه اپراتور هم مکالمات درون شبکه و هم برون شبکه را در 4 استان کشور همچون لرستان، ایلام، خوزستان و گلستان را رایگان اعلام کردند.
از جمله دیگر مشکلات منطق سیل زده قطع ارتباط تلفن ثابت و موبایل بوده است، زیرا به دلیل جاری شدن سیل بسیاری از تجهیزات سایتهای اپراتورها غرق شدند یا برخی از سایتها به دلیل افت ولتاژ یا قطعی شبکه برق دچار خاموشی شده بودند، اما سرانجام با تلاش اپراتورها و مخابرات، برقراری ارتباطات موبایلی در این روستاها و شهرها در حالی صورت گرفت که مسیرهای ارتباطی آن نیز قطع شده و متخصصان سختترین شرایط را برای رسیدن به آن و رفع عیوب ایجاد شده متحمل شدند، اما با تلاش بی وقفه توانستند ارتباط را به مردم این مناطق بازگردانند.
گفتنی است، اپراتورهای مذکور در ادامه اقدامات حمایتی خود علاوه بر موارد گفته شده، در چند مورد ارسال کمک نقدی و تأمین اقلام اساسی خانوارهای مناطق سیل زده نیز شرکت داشتند.