آیا کمفروشی اینترنتی برخی از اپراتورهای ارائهدهنده اینترنت جبران میشود
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و به نقل از حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از انتشار گزارش مبنی بر وجود مغایرت در بستههای اینترنتی برخی از دارندگان موافقتنامه پروانه ثابت و الزام آنان به جبران خدمات برای مشترکین، شرکتهای مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، دادهپردازی فنآوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل، این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفتهاند.
مشکل کم فروشی اینترنتی موضوع تازهای در دنیای اینترنت محسوب نمیشود، اما چند وقت پیش پس از بررسی برخی از اپراتورهای ارائه کننده اینترنت مشخص شد که برخی از این شرکتها بین حجم درخواستی مشترکین و میزان ارائه شده 5 تا 8 درصد کم فروشی داشتهاند که این موضوع موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده است.
جوشقانی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شرکتهای ارائهکننده خدمات اینترنت ثابت خدمات خود را به صورت غیرحجمی ارائه میکنند، این موضوع باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شود. بر همین اساس تمامی شرکتهای ارتباطات ثابت از جمله شرکتهای فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، 5 تا 8 درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار دادهاند.
البته طبق صحبتهای جوشقانی لازمه تحقق این موضوع، پیادهسازی در سیستمهای امور مشترکان اپراتورها است که با پیگیری رگولاتوری به طور کامل در این هفته پیادهسازی خواهد شد.
همان طور که میدانید رگولاتوری برای نظارت بر کار اپراتورهای اینترنتی از کاربران درخواست کرده است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه کمفروشی اینترنت از طریق شماره 195 یا مراجعه به سایت 195.cra.ir شکایات خود را ثبت کنند.