افزایش ماهانه تعداد کاربران ناراضی از اینترنت
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی یا همان سامانه 195 که توسط اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است تعداد کسانی که از کیفیت اینترنت در ماه مهر شکایت داشتند نسبت به ماههای قبل افزایش یافته است.
در کل از آنجایی که اکثر کارهای روزانه ما توسط اینترنت انجام می شود و بدون دسترسی به آن دچار مشکلات زیادی میشویم، سرعت اینترنت جز معقوله های مهمی به شمار میرود. از این رو بیشترین شکایت مشترکین در سامانه 195 مربوط به سرعت اینترنت است.
گفتنی است شکایات مربوط به اینترنت، تلفن همراه، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه مهر نسبت به شهریور ماه افزایش و شکایات مربوط به تلفن ثابت و خدمات پستی در ماه مهر نسبت به ماه شهریور کاهش داشته است.
به طور کلی تعداد کل شکایتهای ثبتشده در مهرماه 98 معادل 9709 مورد است که نسبت به شهریورماه سال جاری 9.4 درصد افزایش داشته است، همچنین بیشترین شکایت مشترکین در مهرماه 1398 در حوزه اینترنت بوده که 4409 درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است.
با توجه به صحبتهای مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتندهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بستههای ترکیبی؛ به ترتیب جز پرشاکیترین مسائل می باشند.
ازطرفی دیگر سیدمحمد امامی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدت زمان بررسی و پاسخگویی به بعضی شکایتها را زمانبر عنوان کرده است. به عنوان مثال شکایتهایی که درباره تعرفه و ارزش افزوده هستند و بعد مالی به همراه دارند، رسیدگی به آنها به زمان کوتاهی نیاز دارد، اما شکایتهایی که به زیرساخت نیاز دارند کاملا زمان بر هستند.