بیشترین شکایت کاربران از سرعت اینترنت میباشد
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و به نقل از سیدمحمد امامی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در طول هفته گذشته حدودا 1689، شکایت در سامانه 195 توسط کاربران ثبت شد، که بیشترین شکایت مربوط به اینترنت (شرکتهای مخابرات ایران، صبانت، پیشگامان توسعه ارتباطات، آسیاتک، هایوبو پارس) و کمترین شکایت مربوط به خدمات پستی بوده است.
با توجه یه صحبتهای امامی شکایتهای مربوط به اینترنت به 5 بخش پشتیبانی، مالی، مشکلات مربوط به قرارداد، کیفیت سرویس و عدم ارائه خدمات دستهبندی میشوند که از بین این 5 بخش، مشکلات مربوط به قراداد بیشترین بخش شکایت کاربران میباشد.
با اشاره به اینکه شکایتهای مربوط به حوزه تلفن همراه در سامانه 195 در بخشهای بسته مکالمه، بسته پیامکی، رومینگ ملی و بینالمللی، ترافیک داخلی، سرویس ارزش افزوده، ترابرد پذیری، پیامک متنی، بستههای ترکیبی، کیفیت مکالمه، عدم پاسخگویی، سامانه 800، قبض و صورتحساب و عدم آنتندهی دستهبندی شده است، همچنین طبق بررسیهای انجام شده نشان میدهد بیشترین شکایت از اپراتورهای تلفن همراه درباره عدم آنتندهی، قبض و صورتحساب بوده و در شرکت ایرانسل و رایتل نیز بیشترین شکایت درباره ترابرد پذیری و عدم امکان برگشت به اپراتور قبلی ثبت شده است.
در پایان امامی در مورد بیشترین شکایت کاربران از انواع اپراتورها گفت:
در حوزه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه، بیشترین شکایت مشترکین از اپراتور همراه اول مربوط به بستههای اینترنتی و عدم اطلاع مشترکین از فعالسازی بسته، در اپراتور ایرانسل، مربوط به کیفیت سرویس و سرعت عدم پایین ارسال و دریافت دیتا و در اپراتور رایتل، مربوط به بستههای اینترنتی و تفاوت حجم استفاده شده با هزینه در نظر گرفته شده، بوده است.