جوشقانی: شرکتهای FCP کوچک باید ادغام شوند تا سرپا بمانند
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و به نقل از حسین فلاح جوشقانی، یکی از راههای سرپا نگه داشتن شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ثابت، ادغام شرکتهای کوچکتر میباشد.
از جمله نگرانیهایی که این روزها شرکتهای FCP با آن روبرو هستند تمایل بیشتر مشترکین برای استفاده از اینترنت سیار یا اینترنت تلفن همراه است.
طبق آمارهای بدست آمده تا پایان شهریور ماه سال جاری مجموعا 71 میلیون و 249 هزار و 601 مشترک اینترنت پهنباند در کشور داشتیم که از این تعداد، 10 میلیون و 35 هزار و 272 مشترک مربوط به "اینترنت پهنباند ثابت" و 61 میلیون و 214 هزار و 329 مشترک مربوط به بخش "اینترنت پهنباند سیار" بوده است.
بر همین اساس مسوولین برای حل این معضل تصمیم گرفتن تعرفه اینترنت اپراتورها را افزایش دهند تا کاربران بیشتری جذب اینترنت ثابت شوند، که تا اندازهای نیز در این هدفشان موفق بودند، زیرا طبق آخرین بررسیهای انجام شده مشترکان اینترنت پهنباند سیار تا پایان آذر ماه سال جاری 55 میلیون و 794 هزار و 43 گزارش شده که به نسبت سه ماهه فصل تابستان افت حدودا 9 درصدی را نشان میدهد، اما مشترکان اینترنت پهنباند ثابت با 1.5 درصد رشد به 10 میلیون و 189 هزار و 400 مشترک تا پایان سه ماهه سوم سال جاری رسیدهاند.
با توجه به این مسایل جوشقانی در آخرین صحبتهای خود ضمن تاکید بر این که توسعه ارتباطات موبایل از سویی و انجام نشدن سرمایهگذاری کافی در بخش ارتباطات ثابت از سوی دیگر، حیات شرکتهای FCP را با تهدید مواجه میکند، گفت: ما توصیه میکنیم که شرکتهای FCP کوچکتر راه ادغام را در پیش بگیرند. ما نیز بستهای تشویقی را در دست تهیه داریم که امیدواریم اوایل سال آینده در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شود و طبق این بسته، امکانات و تسهلاتی برای ادغام به شرکتهای FCP ارایه بکنیم.